Українська авіакомпанія відкидає натяки на будь-які неправильні дії пілотів.
Іран офіційно визнав, що збив український Boeing, і зробили це військові ненавмисно – літак, на борту якого перебували 176 людей, начебто підлетів занадто близько до важливого об'єкта. Однак тепер головне питання полягає в тому, чому поцілили саме в цей літак, адже до нього там пролітали інші – 27 суден устигли без проблем злетіти за чотири години, відколи Іран завдав ударів по американських військових базах в Іраку, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.
Моя шия тонша за волосину – каже бригадний генерал Амір Алі Хаджізаде. Це сталий перський вислів, що означає: здаюся на вашу милість, вся провина на мені. Саме він, командувач військово-повітряних сил Ірану, зранку на четвертий день після трагедії бере на себе відповідальність за збитий цивільний літак. “Це район Тегерана. Це місце, де опівночі була розташована система ПВО і вона була готова. Тут нижче – аеропорт імама Хомейні. Коли літак злетів, він рухався в цьому напрямку і тут був збитий. Оператор системи ПВО вирішив, що це крилата ракета. Він мав зв’язатися з командуванням перед тим, як вирішувати збивати. Тут він помилився”, – пояснив Амір Алі Хаджізаде.
Чорні скриньки Іран передає Франції за міжнародним погодженням. Остання розмова пілотів була мирною – вони повідомляли, що на борту все гаразд. “Це був цілком звичайний рейс. Отримали дозвіл на запуск двигунів, виходили з району аеродрому згідно дозволу диспетчерів. Після злету вийшли на зв’язок. Абсолютно спокійним голосом доклали, отримали дозвіл на подальший політ. І все робили суворо з дозволу диспетчерів”, – наголосив віце-президент авіакомпанії “МАУ” з льотної роботи Ігор Сосновський.
Борт злетів о 6:12 ранку і прямував звичним курсом. Він уже набрав висоту 2400 метрів, коли іранці випускають дві ракети. Перша влучає в кабіну пілотів – саме тому ніхто не просив про допомогу, бо було вже нікому. Тоді ж літак зник із радарів. Влучання другої ракети потрапило на відео. Політ Boeing зі 167 пасажирами та 9 членами екіпажу тривав менше 6 хвилин. “Іранські чиновники не повідомили про це пресі раніше, бо коментували, виходячи з власного розуміння. Вони не винні, вся провина лежить на нас. Літак рухався в звичному напрямку без жодної помилки, всі добре виконували свою роботу”, – наголосив командувач ВПС Ірану Амір Алі Хаджізаде.
Фотогалерея
Офіс президента опублікував нові фото з місця смертельної аварії українського літака під Тегераном (5 фото)
-
Повноекранний режим
-
Повноекранний режим
-
Повноекранний режим
-
Повноекранний режим
-
Повноекранний режим
Але вже з іранського телебачення в офіційній заяві іранці наближаються до того, щоби розділити провину з покійним екіпажем Boeing – мовляв, той занадто близько підлетів до військового об’єкта: “У таких критичних і чутливих умовах український літак після вильоту з аеропорту, розвертаючись, опинився занадто близько до важливого військового центру”. В авіакомпанії “МАУ” наполягають, що борт прямував тим само шляхом, що й завжди: “Цей слайд показує злети в аеропорту Тегерана різними компаніями в той день. Ось це – рейс Катара, котрий пішов праворуч. Зверніть увагу, що літак перебуває суворо на лінії шляху. А це все – наші польоти, котрі ми виконували дотепер. Ніякого відхилення від маршрута, на які хтось хоче натякнути, не було й близько”.
Читайте також:
Пілоти загинули миттєво. Ексклюзивні кадри з Ірану, де зібрали всі уламки літака МАУ
Європейський союз заявив, що розраховує на цілковиту співпрацю Ірану з усіма зацікавленими сторонами в розслідуванні обставин катастрофи українського літака. Голова РНБО України Олексій Данілов заявив, що Україна знала про те, що літак збитий ракетою, від самого початку – ще до заяв лідерів Сполучених Штатів, Канади, Великої Британії та Австралії. І просто чекала, бо Іран – складна країна: “Ми не могли це зробити одразу публічно, нам треба було ще попрацювати. Іран – це дуже складна країна, і ми дуже хвилювалися, щоб вони не відправили наших фахівців у зворотний бік”.
Надвечір у мережі з’являється перше відео протесту: студенти тегеранського університету виходять на вулицю, обурені збиттям літака. Більшість пасажирів, що загинули, іранського громадянства чи походження. Поліція безжально розганяє стихійну демонстрацію.
ТСН.ua
Як повідомлялося, офіційний Іран заявив, що ракета “земля-повітря” збила літак МАУ рейсом “Тегеран-Київ”, на борту якого загинуло 167 пасажирів і 9 членів екіпажу. В офіційній заяві йдеться про те, що трагедія сталася через “людський фактор”. Літак помилково сприйняли за ворожий об'єкт після того як він повернув у бік військового центру Корпусу вартових Ісламської революції. За кілька годин до катастрофи іранські військові обстріляли дві військові бази США на території Іраку.
Більше про: Авіакатастрофа рейсу PS752 під Тегераном
Президент Ірану Хасан Роухані назвав трагедію “непрощенною помилкою” і заявив, що країна продовжить розслідування катастрофи українського літака. Своєю чергою лідер України Володимир Зеленський сказав, що Україна чекає від Ірану повного визнання провини у збитті літака МАУ, проведенні розслідування та поверненні тіл загиблих.
Нагадаємо, вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс “Тегеран-Київ”. На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив. Увесь екіпаж, а також два пасажири були громадянами України. Відомо, що на рейс зареєструвалося 169 пасажирів, втім, двоє людей так і не сіли на борт літака.
Офіс генпрокурора розпочав розслідування катастрофи – справа розглядається за ч. 3 статті 276 Кримінального кодексу (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей). До Ірану вирушив борт авіації ЗСУ із 45 фахівцями різних галузей, які будуть залучені до з’ясування обставин катастрофи літака авіакомпанії МАУ. На час встановлення обставин авікатастрофи всі українські авіакомпанії тимчасово припинять польоти у повітряному просторі Ірану.
Кореспондентка ТНС Яна Слєсарчук