Олена Малахова була директором компанії "Скайавіатранс".
Загибла під час авіакатастрофи літака МАУ в Ірані українка Олена Малахова була директором компанії “Скайавіатранс”, яка може бути причетна до незаконних постачань зброї до Лівії в обхід ембарго ООН.
Про це пише CNN.
Читайте також:
Іранські експерти назвали умову, за якої можуть віддати Києву "чорні скриньки" збитого МАУ
Зазначається, що компанія “Скайавіатранс” є пов’язаною із двома іншими, які фігурували у звітах ООН про таємне постачання зброї до Лівії. Зокрема, Малахова також є співвласницею фірми Volaris Business, офіс якої розташований в Единбурзі.
Один із літаків компанії “Скайавіатранс” – вантажний Іл-76ТД – був знищений у Лівії під час обстрілу у серпні 2019 року. За даними МЗС України, він перевозив гуманітарний вантаж, однак лівійський генерал Халіфа Хафтар заявлял, що літак доправляв військову техніку для Уряду національної згоди, який підтримує ООН.
У грудневому звіті ООН експерти досліджували атаку на цей літак і з’ясували, що занадто низьке корисне навантаження такого літака та незрозумілі дані у документації можуть свідчити про те, що на ньому перевозили таємне військове обладнання великого розміру, але малої маси. Це можуть бути фюзеляж або крила безпілотників.
Представники лівійського Червоного півмісяця заявили, що не співпрацювали із цими компаніями. Колишній менеджер “Скайавіатранс” із наземного обслуговування Максим Приходько зазначив, що компанія має право на перевезення небезпечних вантажів, однак відмовився коментувати звіт ООН.
За даними Flightradar, Іл-76ТД у період від травня до серпень 2019 року здійснив понад 30 перельотів між Україною, Туреччиною та Лівією. До того він літав між ОАЕ та Єменом, де також триває війна.
Нагадаємо, вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс “Тегеран-Київ”. На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив. Увесь екіпаж, а також два пасажири були громадянами України. Відомо, що на рейс зареєструвалося 169 пасажирів, втім, двоє людей так і не сіли на борт літака. Наступного дня до Ірану вирушив борт авіації ЗСУ із 45 фахівцями різних галузей, які були залучені до з’ясування обставин катастрофи літака авіакомпанії МАУ. На час встановлення обставин авікатастрофи всі українські авіакомпанії тимчасово припинять польоти у повітряному просторі Ірану та Іраку.
Більше про: Авіакатастрофа рейсу PS752 під Тегераном
Від самого початку іранці заявили про те, що причиною авіакатастрофи стала технічна несправність літака. Однак вже увечері 9 січня одразу кілька провідних американських видань і телеканалів повідомили про те, що Boeing 737-800 “Міжнародних авіаліній України” був помилково збитий Іраном одразу після зльоту з аеропорту Тегерана. З'явилися фото уламків ракет, якими могли збити літак, а також відео моменту трагедії. Прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо та прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон із посиланням на дані розвідок та союзників країн повідомили, що літак був збитий іранською ракетою земля-повітря. Президент США Дональд Трамп назвав катастофу літака “підозрілою”. Глава Білого дому, вважає, що літак міг розбитися не через технічну несправність, а через те, що “хтось на тому боці міг припуститися помилки”. На наступний день докази збиття ракетою знайшли і українські експерти, які працювали на місці події та врешті отримали доступ до передньої частини літака.
Уранці 11 січня Іран офіційно заявив, що ракета “земля-повітря” збила літак МАУ . В офіційній заяві йдеться про те, що трагедія сталася через “людський фактор”. Літак помилково сприйняли за ворожий об'єкт після того, як він повернув у бік військового центру Корпусу вартових Ісламської революції. За кілька годин до катастрофи іранські військові обстріляли дві військові бази США на території Іраку.
Президент Ірану Хасан Роухані назвав трагедію “непрощенною помилкою” і заявив, що країна продовжить розслідування катастрофи українського літака. Своєю чергою лідер України Володимир Зеленський сказав, що Україна чекає від Ірану повного визнання провини у збитті літака МАУ, проведенні розслідування та поверненні тіл загиблих.
Усі головні тексти про те, що передувало авіакатастрофі, як усе сталося, що про це говорили в Ірані, Україна та західних країнах та чому сталася трагедія можна прочитати за посиланням.