Надмірний рівень викидів сполук азоту не залишив уряду в Гаазі іншого вибору.
З понеділка на автобанах Нідерландів впродовж дня починає діяти обмеження швидкості 100 кілометрів на годину, лише з 19 до 6 години водії на певних ділянках автомагістралей зможуть, як і раніше, розганятися до 130 кілометрів на годину.
В Європі таке суттєве обмеження швидкості діє лише на Кіпрі та у Норвегії.
Рівень невдоволення населення у Нідерландах дуже високий. За результатами опитування, проведеного телевізійною програмою EenVandaag, 46 відсотків респондентів заявили, що не збираються дотримуватися обмеження. Нідерландські ЗМІ вже цитували деяких водіїв, які заявили про готовність сплачувати штраф за недотримання обмеження швидкості.
Якщо дивитися на ситуацію з точки зору екології, то все не так однозначно, проте більш чесно: у Нідерландів величезна проблема з викидами різних сполук азоту. Щорічно в розрахунку на 1 гектар території до атмосфери там потрапляють 50 кілограмів таких викидів – більше ніж у будь-якій іншій країні ЄС. Середній показник по ЄС становить 15 кілограм.
Сам по собі азот не є шкідливим, навпаки – він є життєвонеобхідним як складова частина атмосфери землі та протеїнів. Проблемою можуть стати сполуки азоту з воднем та киснем. Так, амоніак забруднює ґрунтові води, а оксиди азоту викликають захворювання дихальних шляхів та, згідно з даними Європейської агенції довкілля, спричинили у 2016 році 68 тисяч передчасних смертельних випадків на території ЄС. Тому Євросоюз встановив граничні межі для шкідливих речовин, що забруднюють повітря, відповідно до рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ).