Коронавірус в Європі: карантин призвів до збільшення кількості велодоріжок

Лише у Парижі вирішили побудувати 650 кілометрів доріжок для велосипедів.

Символ новітньої міської революції в Європі, яку спровокував коронавірус, – велосипед. Їздити машиною там стає максимально незручно.

Про цей та інші заходи пристосування європейців до життя в умовах коронавірусу, розповідає ТСН.Тиждень.

У Брюсселі уже можна сидіти на лавках, але не більше п’яти хвилин. Не можна грати із м’ячем, але дозволили теніс, під забороною йога і завжди, в будь-якій ситуації, треба тримати дистанцію півтора метра. Це правила життя в Брюсселі на цей момент. Від понеділка тут дозволять ходити в гості.

Штрафи за порушення санітарних правил стартують від 250 євро. І це дуже-дуже дорого для пересічного європейця. Секрет достойного життя тут не у високих зарплатах, а у плануванні, економії і відмові від неважливих покупок. Тут досі можна зустріти людину з кнопковим телефоном. І, зовсім незабаром ви, здається, не знайдете європейця без власного велосипеда. Принаймні все до цього йде.

Париж, завжди заповнений автомобілями, побудує 650 кілометрів доріжок для велосипедів. До кінця карантину 40 кілометрів нових велошляхів закінчать в Брюсселі. Брюссель теж завжди тонув у заторах, але місце для велосипедів відберуть в автомобілів.

На одній із найважливіших транспортних артерій Брюсселя – Рю-де-Луа, або вулиці Закону – влада столичного регіону повністю віддає одну з чотирьох смуг велосипедистам. Тепер тут стоять бетонні блоки. А ще Брюссель та деякі інші комуни, обмежують швидкість для автомобілів до 20 км/год і перевагу на дорозі віддають велосипедисту.

Логіка така: місце у громадському транспорті обмежене. Тож, влада звертається до містян: залиште автобуси для тих, кому вони справді потрібні, і пересідайте на велосипеди.

Людина, яка придумала ці нововведення – державний секретар з урбаністики Брюссельського столичного регіону Паскаль Смет.

“Це було не просто. Мені навіть погрожували — минулого року я мав звернутися в поліцію, бо деякі люди писали, що мене треба вбити, кинути мене в річку. І я дійсно мав плисти проти течії. Але ви знаєте, якщо ви пливете проти течії — у вас з’являються м’язи”, – каже чиновник.

Насправді, плани пересадити Брюссель на два колеса існували давно. Але отримували опір міського люду. Та коронавірус зробив те, чого не могли всі зелені ідеологи разом узяті. Паскаль Смет це розуміє, але пояснює, чому це важливо не тільки через вірусну загрозу.

“Ми багато робимо для того, щоби змінити менталітет. Брюссель для людей, а не для машин”, – пояснює  Паскаль Смет.

Після того, як усі роботи будуть завершені, велосипедом можна буде дістатися з одного куточка Брюсселя в інший за тридцять-сорок хвилин. Враховуючи, що  велосипедист буде королем на дорозі, вибору не залишається. Базова модель велосипеду коштує від 400 євро. А щоб і в місто, і на природу, вже за 700 євро. Хоча це й довготривала інвестиція, однак можна і зекономити, придбавши вживаний транспорт.   

“У Брюсселі байк можна знайти просто на вулиці. Тут, якщо тобі щось не потрібно, — це не викидають, залишають для інших. Так, доведеться десь зі сто євро витратити на ремонт. Або секонд-хенд, можна за сто-двісті євро теж знайти”, – каже мешканець Брюсселя Ауреліо Броудік, який постійно користується двоколісним транспортом.

Відео

Двоколісна революція: через коронавірус Європа пересідає на велосипеди

Країни ЄС послаблюють карантин, але вимагають від громадян дотримання санітарних правил. Штрафи за порушення – від 250 євро. А пересуватимуться в містах тепер здебільшого на велосипедах.  

У Брюсселі із секонд-хендами доведеться почекати понеділка, а от у Парижі люди вже вишиковуються в черги, щоби обирати собі новий засіб пересування. Місто виходить із карантину у понеділок, в понеділок же запрацюють велосипедні магістралі, що пов’яжуть між собою райони французької столиці. План ліній, до речі, тут розробляли самі велосипедисти.

Схожа ситуація і в іспанській столиці. У Мадриді влада перетворює 29 міських вулиць на виключно пішохідні та велосипедні, які миттєво заповнюють і одні, і інші.

Міні-революцію, яка відбувається під пресингом коронавірусу, експерти назвали “поворотом мобільності”. Це коли люди працюють з дому, а не з переповнених стресом офісів. Коли за продуктами прийнято ходити в маленький локальний магазинчик, де особисто знаєш продавця, а не в гігантський супермаркет. Коли якість персонального життя визначає чисте повітря, а не розмір і марка автомобіля. Тренд, який задає нові правила пост-коронавірусного світу.

Кореспондент “Радіо Свобода” Григорій Жигалов

Источник: www.tsn.ua

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *