Іран може сплатити по 140 тисяч доларів родинам загиблих на рейсі PS 752

Додаткові компенсації будуть надані страховиками.

Україна наполягатиме на цілковитому визнанні Іраном провини за збитий Boeing “Міжнародних авіаліній України” поблизу Тегерана. Київ чекає готовності до повного й відкритого розслідування, притягнення винних до відповідальності та виплат компенсацій, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.

Одразу після повідомлення про визнання Іраном ураження українського літака бойовою ракетою “МАУ” скликають брифінг. Перше запитання від журналістів – про компенсації для родичів жертв катастрофи і власне перевізникові, який утратив борт. Виплати сім’ям проведуть у два етапи: спершу спадкоємці загиблих отримають гроші від страхової – орієнтовно по 525 тисяч гривень.

Відео

Світовий досвід: як відшкодовувалися збитки, коли пасажирські літаки збивали військові

Україна наполягатиме на цілковитому визнанні Іраном провини за збитий літак МАУ поблизу Тегерану. Про це ще зранку на своїй сторінці у фейсбуці написав президент Володимир Зеленський. За його словами, Київ чекає від Тегерану готовності до повного й відкритого розслідування, притягнення винних до відповідальності та  виплат компенсацій. Світову історію грошових відшкодувань у випадках, коли пасажирські літаки падали з вини військових – вивчала ТСН.  

Після повномасштабного розслідування встановлять винуватця загибелі людей – він і має  компенсувати в повному обсязі шкоду і збитки. Попередньо юристи говорять про 138 тисяч доларів на кожного загиблого. Якщо Іран не погодиться їх виплатити, шлях  один – суди. Але зазвичай країнам, щоби зберегти репутацію й уникнути судової тяганини, простіше добровільно  компенсувати.

Так було, коли ізраїльский авіалайнер 1955 року збили болгарські військові. Вони намагалися приховати свою причетність, але через вісім років Болгарія таки виплатила родичам по 195 тисяч доларів. У 1973 році, коли над Синайським півостровом упав Boeing лівійської компанії, Ізраїль теж  заперечував свою провину. Тоді загинули 108 людей, але після оприлюднення записів самописців – все ж сплатили компенсацію. По 300 тисяч доларів отримали родичі пасажирів збитого 1988-го року американською ракетою “земля – повітря” над Перською затокою авіалайнера компанії “Іран ейр”. Випущену ракету Сполучені Штати назвали виправданою обороною, провину не визнали, але гроші віддали.

Фотогалерея

Офіс президента опублікував нові фото з місця смертельної аварії українського літака під Тегераном (5 фото)

Виплати можуть сягати 10 мільйонів доларів на жертву, як це було з підривом Boeing над Локербі. Тоді загинули 270 людей. Через десятки років довели причетність до теракту Муамара Каддафі. Лівії довелося викласти такі суми в обмін на повне зняття економічних санкцій із Триполі. У 1983 році радянський винищувач прицільно знищив південнокорейський пасажирський літак, на борту якого було 269 людей. Він відхилився від курсу та потрапив у повітряний простір СРСР. Всі вимоги  про компенсацію Радянський Союз проігнорував, і після нового витка оберта холодної війни, спричиненого саме знищенням літака, розпався.

Українсько-російські навчання ППО у Криму 2001 року – в повітря випустили 23 зенітні ракети. У цей самий час з’являється інформація, що в Чорне море впав Ту-154 рейсу Тель-Авів – Новосибірськ. Загинули 78 людей, здебільшого громадян Ізраїлю. Згідно з висновками міждержавного  авіаційного комітету, літак ненавмисне збила українська ракета. Офіційний Київ спершу не визнавав провини, але зрештою вибачився та уклав міжурядові угоди про компенсації родичам загиблих – без юридичного визнання провини. Україна по 100 тисяч доларів кожній потерпілій  родині виплатила добровільно. “Це жест доброї волі, розумієте, щоб зняти цю напругу. І це вірно, в даному випадку, з Ту-154. Напруга, ви розумієте, яка була між Україною і Росією. Якщо рідні потерпілих отримували цю суму, вони не мали права на позиви щодо додаткового стягнення якихось відшкодувань. Провина України не була доведена”, – пояснив юрист Володимир Рижий.

Більше про: Авіакатастрофа рейсу PS752 під Тегераном

  • "Стежимо і надихаємось вашою відважністю". Трамп підтримав протести у Тегерані
  • Посла Великої Британії в Ірані затримували за підозрою у підбурюванні протестів
  • "Вони розлючені і хочуть правосуддя". Трюдо зустрівся з родинами загиблих у збитому під Тегераном літаку

Але у справі збитого над Донбасом улітку 2014 року рейсу МН 17 правило жесту доброї волі дало збій. Торік міжнародна слідча група назвала імена чотирьох підозрюваних у причетності до падіння Boeing. Троє з них – громадяни Росії. Причетність своїх військових до падіння літака міноборони Росії заперечує, а про компенсацію рідним узагалі не йдеться. Із частиною родичів загиблих про суму компенсації, розмір якої не розголошують, домовилась авіакомпанія. Інші рідні чекають рішення міжнародного суду. “Проблема для рідних загиблих у рейсі МН 17, на жаль, не тільки в отриманні судового рішення. Буде питання з його ефективним виконанням. Росія дуже прохолодно ставиться до рішень міжнародних судів і дуже рідко їх виконує добровільно”, – каже адвокат Роман Марченко.

Тепер, коли Тегеран визнав факт збиття літака, Україна та Іран, імовірно, спробують домовитися про компенсацію. Якщо ж цього не станеться, родичам загиблих в авіатрощі під Тегераном доведеться йти шляхом близьких жертв рейсу МН 17 – тобто через міжнародні суди домагатимуться компенсації рідним загиблих та відшкодування вартості борту. У МАУ кажуть – до цього готові: “Просити будемо багато”.

Плейлист
17 відео

Падіння літака МАУ під Тегераном. Головне

Вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс “Тегеран-Київ”.

Нагадаємо, вранці 8 січня у столиці Ірану Тегерані розбився український пасажирський літак авіакомпанії МАУ, який виконував рейс “Тегеран-Київ”. На борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу, ніхто не вижив. Усі 9 членів екіпажу, а також 2 пасажири були громадянами України. РНБО опублікувала список загиблих. Відомо, що на рейс зареєструвалося 169 пасажирів, втім, двоє людей так і не сіли на борт літака.

МЗС України спочатку повідомило, що до падіння літака призвели технічні проблеми з двигуном, а версія теракту наразі не розглядається. Потім там змінили інформацію і заявили, що версії наразі все ще встановлюються. Літак впав майже одразу після зльоту з аеропорту імені Імама Хомейні.

Офіс генпрокурора розпочав розслідування катастрофи – справа розглядається за ч. 3 статті 276 Кримінального кодексу (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей). На час встановлення обставин авікатастрофи всі українські авіакомпанії тимчасово припинять польоти у повітряному просторі Ірану.

Увечері в четвер, 9 січня, одразу кілька провідних американських видань і телеканалів повідомили про те, що Boeing 737-800 “Міжнародних авіаліній України” був помилково збитий Іраном одразу після зльоту з аеропорту Тегерана. З'явилися фото уламків ракет, якими могли збити літак, а також відео моменту трагедії.

Прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо та прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон із посиланням на дані  розвідок та союзників країн повідомили, що літак був збитий іранською ракетою земля-повітря. Президент США Дональд Трамп назвав катастофу літака “підозрілою”. Глава Білого дому, вважає, що літак міг розбитися не через технічну несправність, а через те, що “хтось на тому боці міг припуститися помилки”.

ТСН.ua зібрав головне про аварію та стежить за подіями в текстовій онлайн-трансляції.

Кореспондентка ТСН Валентина Доброта

Источник: www.tsn.ua

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *