Позитиви пандемії: як велосипед із розваги став засобом пересування

Позитиви пандемії: як велосипед із розваги став засобом пересування

Аналітика

20.07.2020 16:59

Укрінформ

У вітчизняних торгівельних мереж відзначили: за останні кілька місяців попит виріс від 2 до 4 разів у порівнянні з аналогічним періодом 2019-го

Несподівано виявилося, що пандемія коронавірусу це не тільки суцільний негатив. Про позитивне, як от збільшення сімейного спілкування, десятки назв прочитаних книжок, «ожилі» і нові хобі – писати не переписати. А ми сьогодні зупинимося на «велосипедизації усієї країни». А це – здоров’я, екологія, та ж безпека спілкування…

І далі – швидке пересування, економія часу, дистанція від інших людей – і це все про, наприклад, самокат чи велосипед (а ще скейтборд, моноколесо, гіроскутер, гіроборд тощо). Протягом останніх місяців спостерігається значне зростання попиту на ці види транспорту. Зокрема у Сполучених Штатах та Європі. За інформацією The New York Times, у США попит на велосипеди виріс на 121%, а на електросамокати – на 85%. Онлайн-продажі велосипедів у Франції, пише Financial Times, підскочили на 350%. А в Італії протягом травня-червня придбали понад 600 тис. велосипедів.

А що у нас? Чи змінилася статистика продажу подібних засобів в Україні, зокрема в Києві? Які сучасні тенденції, що найбільше купують?

Попит на «двоколісних друзів»: українці купують, орендують, ремонтують…

Треба зазначити, що підйом цей почався ще до пандемії. У компанії «Алло» зафіксували зростання попиту на легкий електротранспорт серед українців протягом 2018-2019 рр. на рівні 200% по відношенню до попереднього року. Лідерами продажів в 2017-2018 рр. були гіроборди і гіроскутери. «Але в 2019 році бестселером став легендарний електросамокат від Xiaomi Mi Electric Scooter», – зазначив Укрінформу керівник департаменту терміналів, екосистем і електротранспорту «Алло» Євген Кушніров.

У 2019 році бестселером став електросамокат від Xiaomi Mi Electric Scooter

За даними компанії, карантин вніс принципові поправки в продажі приватного електротранспорту. Хоча попит – далося взнаки зменшення доходів – незначно знизився, але при цьому змінився підхід споживача. «Спочатку наші українці дивилися на подібний транспорт, як на щось розважальне чи навіть підліткове. Але в умовах карантину для багатьох він став основним засобом пересування. Виявилося, що дуже зручно добиратися на роботу на електросамокаті (від 6 599 грн до 66 999 грн) або електровелосипеді (від 9 710 грн до 128 250 грн)», – каже Кушніров. І додає, що на подібний електротранспорт звернув увагу і бізнес, який займається доставкою товарів населенню. В цьому сегменті найбільшою популярністю користуються електроскутери.

У мережі «Фокстрот» зростання продажів електротранспорту в квітні 2020 року порівняно з аналогічним періодом роком раніше пояснили обмеженнями в роботі міського транспорту. У травні динаміка зросла в два-три рази, розповів нам менеджер із збуту «Фокстроту» Андрій Леончук.

Він зазначив, що в компанії в нинішньому сезоні "зробили ставку" на три групи товарів: електросамокати (від 8 999 грн до 25 999 грн), електроскутери (від 19 292 грн до 36 999 грн) і гіроскутери (від 8 999 грн до 10 999 грн). За його словами, серед покупців популярністю користується електротранспорт від Xiaomi, Segway, Maxxter, Ego та інших брендів.

Фан-зона "Фокстроту" біля НСК "ОЛімпійський"

Вибираючи «особистий» транспорт, покупці звертають увагу на такі параметри, як – запас ходу (ємність акумулятора); потужність електродвигуна; вага; розмір коліс; наявність дисплея, який відображає швидкість, заряд акумулятора та ін.

У торгівельній мережі «Епіцентр» зазначили, що українці все ще призвичаюються до нових транспортних засобів. «Для України електротранспорт – це тренд майбутнього. Попит на нього постійно зростає. У 2020 році продажі електротранспорту в мережі «Епіцентр» вже зросли на понад 400 %», – повідомив керівник департаменту «Споживча електроніка» мережі «Епіцентр» Денис Стіхін.

Відносно основних трендів, то їх в «Епіцентрі» виділили чотири:

  • у продажу з’явилися комерційні електроскутери для доставки малогабаритних товарів. Їх активно використовують здебільшого кафе та ресторани;
  • збільшилися продажі електроскутерів для індивідуального користування;
  • почалися продажі електроскутерів та електровелосипедів Xiaomi HIMO (від 15 до 30 тис. грн), що повинно додати динаміки продажів у цій категорії товарів (зважаючи на ріст продажів у інших групах товарів, де з’являвся цей бренд);
  • з початком карантину значно виріс попит на електровелосипеди.
  • Своєю чергою, керівник BikeNow (компанія з оренди, продажу, ремонту велосипедів) в Києві Олексій Кушка в категорію «мікромобільності» зараховує і звичайні велосипеди. «Спершу «буму» як такого не спостерігалося. Однак, як тільки люди зрозуміли, що карантин затягується, що уряд запровадив певні обмеження, зокрема в пересуванні – продажі зросли. Бо ж їсти треба, гроші якось заробляти треба», – каже Кушка.

    За його оцінками, за два місяці карантину в 2-2,5 разів зросли продажі велосипедів з категорії уживаних та недорогих, вартістю до 7-8 тис. грн. Він також відзначив сплеск купівельного інтересу до більш дорожчих моделей (близько 20 тис. грн.). «Хто купував велосипеди у сегменті від 10-20 тис. гривень? Ну, це кияни з рівнем заробітку вище середнього. Тобто у них є гроші, є автомобіль, але… Через те, що на певний час спортзали, фітнес-центри, басейни тощо зачинилися – велосипед став альтернативою для занять спортом», – стверджує він.

    За два місяці карантину у BikeNow оцінили продаж велосипедів приблизно в 100 тис. одиниць в масштабах усієї країни.

    «До речі, ще спостерігалося пожвавлення тих, у кого вже був велосипед, але в неробочому стані – пилився роками десь у коморі чи гаражі. От вони їх подіставали звідти і почали зносити до нас ремонтувати. Окремим двоколісним екземплярам давно уже перевалило за 30-ку. Люди просили нас, мовляв, зробіть хоч щось, хлопці, треба ж на роботу їздити», – каже Кушка.

    Крім того, керівник BikeNow зазначив чотириразове зростання прокату велосипедів за час карантину: «Люди по півгодини орендували транспорт вранці і ввечері, щоб добиратися на роботу».

    Источник: www.ukrinform.ua

    No votes yet.
    Please wait...
    Поділіться своєю знахідкою

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *