Офіційна електронна пошта: для юросіб – обов’язково, для громадян – за бажанням

Офіційна електронна пошта: для юросіб – обов’язково, для громадян – за бажанням

Аналітика

29.07.2020 13:44

Укрінформ

На таку пошту представники держорганів зможуть надсилати повідомлення та повістки, які вважатимуться офіційно врученими. А якщо лист потрапить у спам?..

Є перспектива: громадяни зможуть отримати офіційні електронні адреси разом з паспортами. Відповідні законопроєкти – №3860 та №3861 – 16 липня зареєстровано у Верховній Раді. Їх авторами є нардепи від фракції «Слуга народу».

Зазначається, що зміни вносяться з метою запровадження офіційної електронної адреси для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, адвокатів, арбітражних керуючих та інших осіб, а також фізичних осіб, яка буде використовуватись для офіційного листування.

Для чого це потрібно?

Один із авторів законопроєкта Олександр Федієнко в коментарі ресурсу Obozrevatel пояснив, що документ розроблявся для підприємців, які зможуть спілкуватися з органами влади онлайн.

Олександр Федієнко

«Я однозначно стою на позиції, що, якщо ми йдемо до цифрової держави, без цього атрибуту не обійтися. Ми ж цивілізована країна, ми розвиваємося в сторону електронно-цифрових технологій », – каже Федієнко.

Подібним чином прокоментували Укрінформу це питання в Мінцифри: «Офіційні електронні адреси допоможуть громадянам, державі та бізнесу більш злагоджено і простіше вести комунікацію між собою. Наприклад, бізнес зможе офіційно листуватися із органами державної влади. Також, за рахунок електронного офіційного листування така комунікація буде швидшою і зменшить використання як бюджетних витрат на листування, так і витрат підприємств».

Що таке офіційна електронна адреса?

Це адреса електронної пошти, яка використовуватиметься для офіційного листування в електронному вигляді, та буде незмінною.

Офіційна електронна адреса складається з:

  • доменного імені. Офіційні електронні адреси, зареєстровані на території України, не можуть бути зареєстровані на доменних іменах «.ru»;»;
  • позначки "@";
  • ідентифікатора. Для юридичних осіб – це код згідно з ЄДР, для ФОП – реєстраційний номер облікової картки платників податків.

Їх реєструватимуть в ЄДР та в Єдиному державному демографічному реєстрі. Інші інформаційні системи, публічні електронні реєстри отримуватимуть інформацію про офіційні електронні адреси у порядку інформаційної взаємодії з цими ресурсами.

Кого це стосується? І чи обов’язково?

У пояснювальній записці до проекту закону йдеться, що компанії, установи, товариства та ФОПи під час реєстрації та реєстрації змін відомостей в ЄДР автоматично отримуватимуть офіційні електронні адреси.

Під час оформлення паспорта громадянина України вперше, його обміну або за власним бажанням громадянину також автоматично присвоюватиметься офіційна електронна адреса та забезпечуватиметься доступ до такої адреси…

Крім того, зазначається, що листи та повідомлення, надіслані на офіційну електронну адресу, вважатимуться такими, що надіслані та офіційно вручені та не потребуватимуть додаткового документального підтвердження їх направлення тощо.

Законопроект № 3860 визначає, що суд може здійснювати вручення ухвали на офіційну адресу, зазначений в заяві, скарзі, клопотанні, відкликанні. Ухвала вважається належним чином надісланою та врученою, якщо є електронне підтвердження про дату та час її направлення або електронне підтвердження про прочитання. Офіційну електронну адресу також потрібно буде вказувати в усіх заявах до суду (позовна, про забезпечення позову, заяву про перегляд судових рішень, касаційна скарга).

Однак у Мінцифри нам пояснили, що концепція обов'язковості отримання офіційних електронних адрес ще обговорюється в комітетах Верховної Ради. «Депутати – суб'єкти законодавчої ініціативи, розглядають різні варіанти із експертним середовищам та міністерствами, до повноважень яких відноситься сфери дії законопроєктів. Наразі проєктом пропонується отримання офіційних електронних адрес для юридичних осіб зробити обов'язковим, а для громадян – за бажанням», – додали у відомстві.

А якщо громадянин уже отримав паспорт раніше?

В поточній законодавчій ініціативі, громадянин, який вже отримав паспорт – за власним бажанням (якщо захоче) зможе подати заяву-повідомлення про присвоєння офіційної електронної адреси.

Наскільки це безпечно?

Безпечність користування буде залежати від обраного поштового сервісу та рівня цифрової грамотності користувача, наголошують у Мінцифри. Також для забезпечення конфіденційності, розглядається пропозиція використання електронного підпису і всього необхідного набору сервісів, що забезпечують збереження і зберігання документів, їх юридичну силу.

Источник: www.ukrinform.ua

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *