У Мексиці запустили залізничний проект “Поїзд Майя”, що викликає суперечки через екологічні причини

У Мексиці запустили залізничний проект "Поїзд Майя", що викликає суперечки через екологічні причини

Президент Мексики відкрив першу ділянку проекту “Поїзд Майя”, який рекламується як економічне благо, але зазнає критики через потенційну шкоду навколишньому середовищу і занепокоєння корінних народів.

Експлуатація перших 500 кілометрів залізничного проекту “Поїзд Maya”, що передбачає з’єднання колією понад 1 500 км у п’ятьох штатах Мексики, була урочисто відкрита президентом країни у п’ятницю. Проект поки що незавершений, і як повідомляє Spiegel, – екологи та корінні жителі б’ють на сполох через непередбачувані екологічні наслідки. Про це передає УНН.

Деталі

Минулої доби у Мексики була урочисто відкрито ділянку спірного поїзда “Майя”. Загалом проект передбачає великий маршрут вздовж півострова Юкатан, – він з’єднає карибські туристичні курорти з місцями знаменитих пірамід майя та півднем Мексики через п’ять федеральних штатів.

Уряд стверджує, що поїзд заманить більше туристів та інвестицій у регіон. Офіс розвитку ООН підрахував, що до 2030 року це дозволить позбавити 1,1 мільйона людей від бідності.

Президент Мексики Андрес Мануель Лопес Обрадор під час відкриття у п’ятницю говорив про “шедевр”, який був побудований “в рекордні терміни” – за п’ять років. Також глава країни проїхався в одному з біло-зелених вагонів під час першого рейсу поїзда.

Занепокоєння екологів

Незважаючи на масштабні плани інфраструктурного проекту, екологи та корінні жителі не бачать підстав для оптимізму.

Неурядові організації відзначили потенційний вплив на навколишнє середовище. Вони побоюються впливу на тварин, підземні річки і знамениті карстові печери, відомі як кеноти, в цьому регіоні. Окреме занепокоєння пов’язано з тим, що залізничні коліїї мають покрити Ліс Майя – другий за величиною тропічний ліс у Латинській Америці.

Ці [залізничні лінії] є штучними кордонами для таких видів, як ягуари. (..) І вони настільки широкі – більше 60 метрів – що вони також є кордоном для деяких насіння і спор

– сказав Аарон Ернандес Сіллер з екологічної спілки Cemda.

Екоактивісти навіть звернулися до суду, щоб тимчасово зупинити проект. Але уряд оскаржив це рішення, і президент Мексики своїм указом остаточно класифікував будівельні роботи як питання “національної безпеки”. Роботи відновилися під наглядом армії, пише Spiegel.

Довідка

Поїзд Майя – найбільший інфраструктурний проект нинішнього уряду. У майбутньому планується перевозити до трьох мільйонів туристів на рік від курортів на узбережжі до руїн майя в п’яти федеральних штатах. Залізничною мережею також зможуть курсувати вантажні та звичайні пасажирські поїзди.

Источник: www.unn.com.ua

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *