Комп’ютерне моделювання ДТП: експерти КНДІСЕ розповіли, як цей тип досліджень допомагає встановити усі обставини аварій

Комп’ютерне моделювання ДТП: експерти КНДІСЕ розповіли, як цей тип досліджень допомагає встановити усі обставини аварій

Експерти КНДІСЕ розповіли про судову автотехнічну експертизу та комп’ютерне моделювання ДТП. Ці методи допомагають встановити всі обставини аварій, визначити винуватців та відтворити механізм пригоди з високою точністю.

В осінньо-зимовий період через ускладнення погодних умов та погіршення видимості, як правило зростає кількість дорожньо-транспортних пригод на автошляхах України. Для того, щоб встановити всі обставини ДТП, чітко визначити винуватця та потерпілих призначаються відповідні експертизи. 

Як проводиться судова автотехнічна експертиза, які питання вона вирішує, і які методи дослідження використовуються для встановлення причин і обставин аварій, і що таке комп’ютерне моделювання ДТП розповіли фахівці Київського науково-дослідного інституту судових експертиз в ексклюзивному коментарі УНН.

Судова автотехнічна експертиза це дослідження пов’язане з дорожньо-транспортною подією. Її метою є встановлення технічного стану транспортних засобів, механізму ДТП та інші питання. Загалом такі експертизи призначаються у випадках, коли трапляються ДТП, і в органів досудового розслідування немає чіткої відповіді на питання, хто винен. Загалом, з початку 2024 року в Інституті призначено й виконується понад дві тисячі інженерно-транспортних експертиз.

Основне питання, яке вирішують ці експертизи – це чи є невідповідність вимогам правил дорожнього руху і чи має ця невідповідність причинний зв’язок з ДТП. Часто також задаються питання про швидкість руху автомобіля перед зіткненням або в момент контакту, а також про технічну спроможність версії водія. Наприклад, ми встановлюємо, чи були в транспортному засобі (ТЗ)  несправності, які могли стати причиною ДТП, коли саме вони виникли, чи мав водій можливість виявити ці несправності до моменту пригоди і чи міг запобігти аварії за їх наявності. Крім того, розглядаємо, якою була швидкість ТЗ у різні моменти ДТП, яка відстань була необхідна для безпечного обгону, який гальмовий та зупинний шлях ТЗ при певній швидкості та в умовах конкретної дорожньої обстановки. Швидкість може визначатися за допомогою програмних комплексів, що рекомендовані для впровадження в експертну практику

– пояснюють експерти КНДІСЕ.

За словами фахівців, вони працюють з інформацією зафіксованою на місці подій. Ці дані включають детальний опис місця аварії, наявність і характер слідів гальмування, розташування транспортних після зіткнення, стан дорожнього покриття, а також інші фактори, що могли вплинути на ситуацію. У випадку необхідності здійснюється огляд ТЗ для виявлення пошкоджень, які можуть свідчити про швидкість, напрямок удару, тощо. Далі експертами проводяться своєрідні математичні розрахунки, при необхідності – комп’ютерне моделювання ДТП, аналіз технічної документації та аналіз дій водія відповідно до технічних вимог ПДР. 

“Комп’ютерне моделювання ДТП − це процес використання спеціалізованих програмних комплексів для створення цифрової реконструкції ДТП. Моделювання дозволяє відтворити обставини аварії з високою точністю, враховуючи різні фактори, такі як швидкість транспортних засобів, траєкторії їх руху, умови дорожнього покриття, наявність перешкод, і навіть погодні умови. Це один із методів дослідження, який використовується в комплексі з іншими методами для максимально точного відтворення обставин ДТП і встановлення причинно-наслідкових зв’язків між діями учасників події та її наслідками. Експерт самостійно вирішує, чи варто його використовувати. Як правило, реконструкція механізму ДТП проводиться у кожній 3-4-ій із 10-ти судових експертиз. У процесі компʼютерного моделювання аналізуються до 20 основних показників та десятки допоміжних, у разі потреби”, − зазначають експерти.

П’яний водій Mercedes спричинив смертельну ДТП у Києві23 серпня 2024, 09:36 • 49188 переглядiв

Источник: www.unn.com.ua

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *