Компанії, які імпортують озброєння для МОУ, отримують 3% від вартості контрактів винагороди: на що вони їх витрачають

Шукаєш правду?

Долучайся до нашого Telegram-каналу!

Компанії, які імпортують озброєння для МОУ, отримують 3% від вартості контрактів винагороди: на що вони їх витрачають

Українські компанії, що виробляють зброю та боєприпаси, отримують 3% комісійних за імпорт зброї в Україну під час війни, що дозволяє їм залишатися беззбитковими та продовжувати свою діяльність.

Всі українські компанії-спецімпортери зброї та боєприпасів отримують 3% від вартості контрактів за свої послуги. У кращому випадку це дозволяє підприємствам проходити цей складний час без збитків, тобто виходити в нуль, пояснив в коментарі УНН військовий експерт Сергій Згурець.

Початок повномасштабної війни повністю змінив українську оборонку. Збройні сили України потребували великої кількості озброєння і якомога швидше. Тому, з перших днів широкомасштабного вторгнення українські компанії-спецекспортери переключилися на імпорт всього озброєння в Україну. Спецімпортери під час закупівлі зброї та боєприпасів для Міністерства оборони України беруть на себе гарантії виконання цих контрактів. За свої послуги при імпорті зброї вони отримують 3% комісійної винагороди.

Ці 3% йдуть на забезпечення діяльності самих імпортерів, тому що у нас спецекспортери стали спецімпортерами… Вони дозволяють цим підприємствам існувати, і забезпечувати виплату зарплат

– сказав експерт.

Як українська компанія може стати спецімпортером озброєння: пояснення МОУ1 квітня 2024, 14:16 • 120052 перегляди

За його словами, коли ці компанії працювали на експорт озброєння, то відсоток, який вони отримували від контрактів, різнився і іноді доходив до 20%. Коли компанії почали працювати на імпорт, їх заробіток обмежили у 3%.

І це фактично в кращому випадку дозволяє цим підприємствам–спецімпортерам працювати по нулям

– зазначив Сергій Згурець.

Додамо

Україні важко закуповувати вкрай необхідні для армії снаряди, адже ринок озброєння дуже специфічний та працює як велика монополія, де основні гравці знають одне одного. Тому часто Міноборони доводиться залучати посередників у процес закупівлі боєприпасів на світовому ринку, зокрема з Балканських країн. Експерти зазначають, що інколи це призводить до зростання ціни на поставки, проте через велику конкуренцію на ринку озброєння контрагентів треба приймати як “необхідний елемент гри”.

У Міноборони повідомляли, що у 2022-2023 роках уклали державні контракти на закупівлю зброї та боєприпасів з понад 130 фірмами-контрагентами, серед них 30 іноземних компаній. 

У компанії “Українська бронетехніка” розповідали про те, які завдання на себе бере спецекспортер під час закупівлі озброєння. Зокрема, спецекспортери здійснюють пошук надійних каналів постачання за найнижчими цінами та мають проводити інспекції виробництв та складських запасів.

Источник: www.unn.com.ua

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *