Довіра суспільства, ефективна робота: Данііл Меньшиков про необхідність переходу держорганів на модель публічного адміністрування

Довіра суспільства, ефективна робота: Данііл Меньшиков про необхідність переходу держорганів на модель публічного адміністрування

Данііл Меньшиков розповів про необхідність переходу держорганів на модель публічного адміністрування

В Україні давно назрів перехід діяльності органів державної влади на модель публічного адміністрування, коли держава і громадянин виступають як рівноправні учасники партнерських відносин. Тим більше, що позитивні приклади застосування цієї моделі в Україні є, навіть попри війну з рф.

Зокрема, у перші місяці російського вторгнення за принципом публічного адміністрування працювала Львівська митниця.

Як виникла така ідея, і які позитивні результати дала нова модель, розповів тодішній керівник Львівської митниці Данііл Меньшиков в ексклюзивному коментарі УНН.

За його словами, першою ластівкою переходу на нову модель стало створення гуманітарного штабу при Львівській митниці, основним завданням якого була допомога зацікавленим сторонам при завезенні в Україну та оформленні гуманітарної допомоги. До роботи штабу було залучено професіоналів з різних напрямків.

“До його роботи залучив фахівців з логістики, міжнародного права, інших питань, і до них я приєднав чинних митників. Основний сервіс – це консультації людей, які передають чи отримують гуманітарну допомогу через пункти пропуску Львівської митниці, координація їхніх дій, логістики перевезень, допомога при пошуку складських приміщень для того, щоб фури не простоювали, алгоритм дій при оформленні необхідного пакету документів.

Хоча першим випробуванням стала допомога людям, які тікали від війни. Штаб і митниця домовилися з Червоним Хрестом, іншими міжнародними благодійними організаціями, з головами місцевих ОТГ. У пунктах пропуску були організовані центри обігріву, харчування, надання медичної допомоги, видачі одягу. Ця функція не властива митниці, ми не повинні її виконувати. Але, використовуючи наші горизонтальні зв’язки, надали такий сервіс людям”, – пригадує Данііл Меньшиков.

Зазначає, що поступово горизонтальні зв’язки розширювалися, і відповідно зростала кількість реалізованих суспільно важливих проектів. Так, вдалося на нову рівні побудувати співпрацю митниці з бізнес-омбудсменом.

“У нас був операційно-просвітницький проект “Актуальне питання – спрощення оформлення імпорту в період воєнного стану: як зараз відбувається процес сплати митних платежів та оподаткування бізнесу податками”. Ми доносили бізнесу, що робить держава, для чого вона це робить і наскільки це буде ефективно для бізнесу. Щоб бізнес, не перетинаючи кордон на митниці стикався з проблемами та якимись нововведеннями, а щоб він наперед був готовий”, – каже Меньшиков.

Додає, що разом з польською стороною були реалізовані проекти розширення пункту пропуску “Краковець”, зелених коридорів для бензовозів, щоб запобігти паливній кризі. І все це загалом дало видимий результат.

“Завдяки всім цим діям у нас було зростання й митних платежів до бюджету, хоч і почалася війна. У грудні 2021 року митні платежі були 2 мільярди 862 мільйони гривень, а в липні 2022 року платежі зросли до 5 мільярдів 46 мільйонів гривень, хоча всі прогнозували спад митних платежів. І оформлення вантажів побільшало, і кількість вантажів.

Після того, як ми переформатували свою роботу, за нашим опитуванням, 97,5% людей висловили довіру працівникам Львівської митниці та співробітникам нашого гуманітарного штабу. Штаб допоміг у розробці 9 підзаконних актів зі спрощення гуманітарної декларації, ввезення гуманітарної допомоги до нашої країни”, – зазначає колишній керівник Львівської митниці.

При цьому зізнається, що спочатку ніхто не ставив собі за мету змінити внутрішню модель діяльності митниці. Так сталося тому, що підібралася команда професіоналів у своїх сферах, а не кабінетних бюрократів.

“Коли все це відбувалося, коли ми вибудовували роботу Львівської митниці, ми не усвідомлювали, що ми прагнемо перейти від моделі державного управління до моделі публічного адміністрування. Воно у нас саме так сталося. Ми хотіли бути максимально ефективними не лише в межах Митної служби та наших посадових інструкцій, а загалом ми хотіли бути корисними для країни.

Я вважаю, що зараз ми маємо справді застосовувати підхід у наших відомствах, міністерствах, тобто органах виконавчої влади, саме публічного адміністрування, а не державного управління.

Це нам дасть довіру суспільства, плюс набагато ефективніше вибудовуватиметься робота, швидше отримуватиме результати, і ці результати будуть набагато крутішими”, – підсумовує Данііл Меньшиков.

Источник: www.unn.com.ua

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *