Легендарний директор. Втеча глави Renault-Nissan

Карлос Гон втік до Лівану з Японії, де стосовно нього велося розслідування у справі про фінансові махінації.

 

Глава стратегічного альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi Карлос Гон втік з Японії, де стосовно нього велося розслідування у справі про фінансові махінації. Він прибув до Лівану, звідки бере початок його коріння. Корреспондент.net розповідає подробиці.

 

Зухвала втеча від “гнилої японської системи”

 

Карлоса Гона, багатого й успішного поліглота, який на десятиліття осідлав автомобільну промисловість і став одним з найуспішніших керівників у цій сфері, було заарештовано в листопаді 2018 року після допиту японськими прокурорами.

 

У січні 2019 року йому пред’явили звинувачення в приховуванні в цілому 80 мільйонів доларів доходів і списання на Nissan особистих збитків на суму 16 мільйонів доларів. Згодом до звинувачень приєдналися Renault і Mitsubishi.

 

Під час розслідування з’ясувалося, що разом з представницьким директором Nissan Ґреґом Келлі протягом багатьох років у звітах для Токійської фондової біржі Гон занижував свої доходи у два рази. Були розкриті й факти використання активів компанії в особистих цілях при співучасті Келлі.

 

Карлоса Гона двічі звільняли під заставу – загалом він заплатив 13,8 мільйона доларів і тепер може їх втратити. Біля його будинку встановили камери спостереження, і обмежили йому можливість користуватися засобами зв’язку.

 

Гону також заборонили покидати Японію. Несподівана і зухвала втеча Гона невдовзі після виходу під заставу стала сюрпризом навіть для його адвокатів. Інформація про втечу з’явилася в пресі 31 грудня.

 

Як повідомляє Financial Times з посиланням на джерела, близькі до екс-глави Nissan, Карлос Гон приземлився в аеропорту Бейрута ввечері в неділю. За даними місцевих ЗМІ, він прилетів до країни на приватному літаку із Стамбула.

 

Невідомо, за якими документами Гон зміг виїхати з Японії, адже всі свої паспорти він передав владі, за умовами звільнення під заставу: різні ЗМІ пишуть про те, що це міг бути і підроблений паспорт, і навіть дипломатичний паспорт, виданий владою Лівану.

 

У нього є бразильське, французьке і ліванське громадянства: він народився в Бразилії, а значну частину життя провів у Франції і Японії.

 

За даними ліванського телеканалу MTV, Гону могли допомогти члени якогось угрупування, які прийшли до нього в будинок у Токіо під виглядом музикантів. Згідно з цією версією, музиканти виступили у нього вдома, опісля Гон сховався у великому кофрі для музичних інструментів, у якому його доставили в місцевий аеропорт.

 

Під час пересадки в Стамбулі Гона переносили в ящику, повідомляє Bloomberg з посиланням на турецького представника влади, знайомого з подробицями того, що сталося. За його словами, Гон летів на приватних літаках, що належать дочірній компанії холдингу MNG.

 

Поліція в Стамбулі порушила справу за фактом транзиту Гона через Туреччину і вже затримала сімох осіб, четверо з яких є пілотами.

 

У Лівані ж Гона зустрів президент Мішель Аун, повідомляє Reuters, посилаючись на джерела. Вони заявили, що посол Лівану відвідував Гона кожен день, а план втечі розроблявся три місяці.

 

Велику роль дружини Гона – Кароль – у розробці цієї операції підкреслюють відразу декілька ЗМІ, проте деталі її участі у втечі невідомі. В інтерв’ю вона заявила, що хоче повернення чоловіка.

 

Фото: Getty

 

На зустрічі з президентом Лівану Гон дякував Ауну за підтримку, яку той зробив йому і його дружині, пише агентство. За словами його джерел, після втечі з Японії Гон потребує захисту від уряду.

 

Представники Лівану заявили, що топ-менеджер Renault-Nissan-Mitsubishi в’їхав законно – на підставі французького громадянства, тому немає необхідності вдаватися до якихось юридичних заходів проти нього.

 

Сам Карлос Гон заявив, що “більше не буде знаходитися в заручниках у прогнилої японської судової системи”. Він звинуватив уряд Японії в порушенні прав людини і міжнародних правових договорів.

 

Як Гон став супердиректором

 

Карлос Гон зробив таке блискуче сходження в автомобілебудуванні, що в написаному про нього графічному романі називається супердиректором. Кар’єра Гона розпочалася в Michelin, потім він перейшов у Renault, де успішно вивів з кризи американське відділення компанії.

 

У 1999 році Гон зайняв одну з керівних посад у японській компанії Nissan, яка перебувала на межі банкрутства. Після злиття Renault і Nissan Гону вдалося стабілізувати становище і досягти зростання основних показників, він очолив альянс, який пізніше придбав ще й пакет акцій Mitsubishi.

 

В інтерв’ю Financial Times Гон пояснював, що Nissan домігся своїх успіхів після звільнення недобросовісних співробітників, які “спокійно спали ночами, поки їхня компанія скочувалася в банкрутство”.

 

Почесний голова Центру автомобільних досліджень, доктор наук Девід Коул, який давав рекомендації дуже багатьом керівникам з галузі автомобілебудування, каже, що Гона просто наздогнав час.

 

“У питаннях управління він використовує схему “король і його піддані”, а не “тренер команди”. Він майже 20 років керував неймовірно складною політичною павутиною, що складається з людей і операцій”, – розповідає експерт.

 

Управлінські таланти Гона вивчали в бізнес-школах, оскільки він зумів поєднати виробничу та іншу діяльність двох великих автомобільних компаній, і при цьому не зруйнував їх.

 

Але деякі події в компанії показують, що Гон зайшов занадто далеко. У жовтні минулого року довелося зупинити виробництво на всіх японських підприємствах компанії, коли з’ясувалося, що вона підробляла дані з вихлопів і щодо витрати палива.

 

 

Источник: www.ua.korrespondent.net

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю знахідкою

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *