Главная » В Світі » Дакарівська прокачка: випробовуємо Peugeot та Citroen з повним приводом

Дакарівська прокачка: випробовуємо Peugeot та Citroen з повним приводом

При всьому багатстві вибору на українському автомобільному ринку дещо залишалося “за кадром”. Легких повнопривідних комерційних авто, власне, і не було: тим, хто їх потребував, доводилося згнітивши серце купувати пікапи.


Довгоочікуваний візит

Що ж, ринок чекав нової, сучасної техніки – і він її отримав! Концерн Stellantis у співпраці з ательє Dangel пропонує продукти, які не мають аналогів ані на нашому, ані на європейських ринках: мінівени і фургони зі значними позашляховими якостями. І саме ці унікальні автомобілі нам випала можливість випробувати в українських «полях».

Відкривають лінійку Citroen Berlingo та Peugeot Partner. Їх повнопривідні варіанти тепер випускаються тільки у вантажному виконанні. А ось средньорозмірні машини блищать у повноті гами: це і фургони Citroen Jumpy та Peugeot Expert, мінівени Citroen SpaceTourer та Peugeot Traveller. Те ж стосується і повнорозмірних сімейств Citroen Jumper і Peugeot Boxer. Оскільки у великому сузір’ї Stellantis вже не перший рік яскраво сяє зірочка Opel, то покупцям можуть запропонувати повнопривідники і під цією блискавичною емблемою. Але лише ті моделі, що розділяють платформу с Peugeot і Citroen, а саме: Combo, пасажирська Zafira та вантажний Vivaro.

У комерційних передньопривідних конфігурацій моделей Peugeot, Citroen і Opel з недавніх пір з’явилися і брати – Toyota ProAce і ProAce Verso, Toyota ProAce City і ProAce City Verso, які запозичили у родичів «начинку» і виробничі потужності заводу в Севельнорде, Франція.


40 років досвіду

Ще у 1979 році Анрі Данжель з міста Сентхайм заснував ательє з доопрацювання повним приводом серійних легкових автомобілів Peugeot і Citroen. Спочатку Данжелем керував спортивний азарт – він будував повнопривідні версії для ралі. А потім його захопила ідея доопрацювання комерційної техніки, і справа пішла вгору: з невтомним винахідником підписав контракт сам виробник вихідних автомобілів – тоді ще концерн PSA.

Сьогодні Dangel – вже не скромна майстерня, а справжній міні-завод з максимальним об’ємом виробництва 5000 автомобілів на рік. А головне, що у Dangel є власне конструкторсько-дослідне бюро, в якому народжуються і доводяться до можливої досконалості всі елементи повного приводу.

 

Вивчаємо матчастину

Всі згадані сімейства автомобілів Stellantis оснащуються концептуально схожими конструкціями повного приводу. Перший елемент -коробка відбору потужності, що встановлюється одразу за коробкою передач: по суті, це кулачкова муфта. Коли водій вирішує, що пора підключити повний привід, цей вузол починає передавати потік потужності на карданний вал з проміжними опорами. Важливий нюанс: Dangel ставить повний привід тільки на машини з механічними коробками передач.

Другий елемент – віскомуфта, об’єднана з диференціалом. Якщо передня вісь раптом починає буксувати, рідина у муфті нагрівається, а її в’язкість зростає – і муфта частково або повністю блокується, подаючи крутний момент до задньої вісі.

Dangel перепрограмує штатну систему ESP, наділяючи її функціями імітації міжколісних блокувань. Однак опціонально на всі моделі Dangel може встановити і справжнісіньке механічне блокування заднього міжколісного диференціала. Втручання у задню підвіску мінімально: у неї хіба що додають проставки для збільшення кліренсу, але це теж за бажанням замовника.

Кваліфікована позашляхова підготовка вимагає посилити захист всіх життєво важливих вузлів і систем автомобіля. Тому Dangel завішує днище потужними сталевими листами захисту, причому надійно прикриті щитами не тільки піддон двигуна й основні елементи приводу, але й, наприклад, паливний бак.

 

Повний – і вперед!

Здібності цієї техніки ми перевірили на спеціальному полігоні для випробувань тертих позашляховиків.

Керування повним приводом гранично просте: у компактних і середньорозмірних фургонах це акуратна «крутилка», на повнорозмірних фургонах – кнопки на панелі ліворуч від керма. Якщо при підключеному повному приводі заглушити мотор, після повторного пуску буде включений передній.

Отже, починаємо з Peugeot Partner: у його арсеналі якраз є блокування диференціала! До нас цей автомобіль приїхав ненадовго, на французьких номерах і з 102-силовим півторалітровим дизелем. А в Україні пропонується з дизелями об’ємом 1,5–1,6 л потужністю 92–130 к.с. Перші перешкоди – для розігріву: крутий поворот з тарованим нахилом і колоди, викладені перпендикулярно ходу з перепадами висоти. Проходимо їх жартуючи, головне – акуратно грати зчепленням і швидкістю, перевалюючись по колодах без зайвого поспіху. Потім – кілька веселих ямок і гарна колія з круто задертим вгору виїздом з неї: опціонально збільшений до 205 мм кліренс дозволив виїхати, навіть не чиркнув захистом.

А ось і найбільш видовищна перешкода – перекопані діагоналями ями та горби дуже солідних розмірів. Збираємося з духом, включаємо блокування диференціала, і… Partner виробляє неймовірне! То передні, то задні колеса зависають у повітрі на півметра, але автомобіль вперто рухається вперед цією смугою перешкод.

На десерт – крутий підйом. На ньому можна і розважитися: зупинитися посередині і рушити. А на спуску з гірки заради цікавості включаємо підмогу електроніки – система допомоги при спуску дозволяє відпустити всі педалі та спостерігати за тим, як автомобіль акуратно все робить сам.

Наступний – добре знайомий Peugeot Traveller. Він уже побував у нас на тесті і залишив найкращі враження: у в’язкому, розмоклому під довгими дощами піску повнопривідний Traveller з дволітровим дизелем потужністю 150 к.с. і механічною 6-ступінчастою коробкою дав собі ради: якщо раптом і траплялося коротке буксування передніх коліс, муфта дуже швидко включала задній міст. Не проблема для мінівена навіть діагональне вивішування. Детальніше про повнопривідний Peugeot Traveller можна прочитати тут.

А ось і великий фургон Citroen Jumper, оснащений дволітровим дизелем на 160 к.с. та 6-ступінчастою механікою. У нього є блокування, а дорожній просвіт збільшений до 195 мм. Тож їдемо по ямах і горбах! Фургон подужав їх граючись, несподівано легко впоравшись з діагональним вивішуванням. Хто б міг очікувати такої прудкості від такого велетня!


Один у полі воїн

Звичайно, повний привід від Dangel позначається на ціні мінівенів і вантажних автомобілів. Наприклад, вартість звичайного фургона Citroen Jumpy стартує від 795 тис. грн, а машина у такому ж оснащенні з усіма провідними обійдеться від 1 157 600 грн.  

Але мета виправдовує засоби, адже Stellantis пропонує справді унікальний продукт: сучасні, технологічні, комфортабельні автомобілі із вражаючим за функціональністю повним приводом. Такого більше не здатний запропонувати жоден виробник. Так, повний привід є у Volkswagen, проте він розрахований зовсім не на бездоріжжя, а на азартну їзду по шосе. Всі інші конкуренти не везуть до нас навіть асфальтові варіації 4х4.

Тому Citroen, Opel і Peugeot з повним приводом Dangel знайдуть безліч вдячних клієнтів. Поганих доріг і важкодоступних куточків у нас з надлишком, тож повний привід від фанатів Dakar відчує себе в Україні у своїй стихії.
 

КОМЕРЦІЙНІ АВТОМОБІЛІ PEUGEOT КОМЕРЦІЙНІ АВТОМОБІЛІ CITROEN

Читайте Korrespondent.net в Google News

Источник: www.ua.korrespondent.net

No votes yet.
Please wait...

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показанОбязательные для заполнения поля помечены *

*