Клієнти “Нової митниці” кажуть про “старі” проблеми: черги і плутанину із документами. В ДМС обіцяють упорядкувати роботу за тиждень
Як ми повідомляли, у ніч проти неділі в Україні офіційно запрацювала нова Держмитслужба (“Нова митниця”). Це – наступний крок у рамках реформування Державної фіскальної служби з розподілом функцій справляння податків та здійснення митних процедур. Нова Державна податкова служба (ДПС), нагадаємо, працює із 28 серпня.
Поміж кроків, які передували реформі Державної митної служби (ДМС), ухвалення законів щодо створення інституту авторизованих економічних операторів та про режим спільного транзиту, зменшення кількості регіональних митниць із 26 до 16, започаткування роботи порталу і кол-центру (0-800-503-644) для скарг громадян, створення калькулятора розрахунку платежів при митному оформленні автомобілів. Серед важливих технологічних завдань – перекомутування системи реєстрації митних операцій по всій країні і перевипуск кількох тисяч електронних цифрових підписів для співробітників. Як повідомив, у Фейсбук голова ДМС Максим Нефьодов, першу експортну декларацію “Нова митниця” оформила у неділю, 8 грудня, о 00:03 (вантаж, що надійшов до Аккермана). Рівно опівночі оформили перший рейс у міжнародному аеропорту “Бориспіль”.
Тож що “по суті” змінилося на українській митниці? Що ще має змінитися? І як відреагували на нововведення клієнти ДМС та експерти?
Щонайменше півтисячі корумпованих митників уже “за бортом”. Що далі?
З неділі оформленням усіх митних процедур в Україні займаються регіональні митниці, створені у структурі Держмитслужби. Відповідні повноваження “старих” митниць, підзвітних ДФС, припинені. Кількість і місце розташування митних постів та пунктів пропуску через державний кордон при цьому не змінилися. Реєстрацію нових регіональних митниць, нагадаємо, завершили 15 листопада. Їх 16:
- – Азовська митниця Держмитслужби,
- – Буковинська митниця Держмитслужби,
- – Волинська митниця Держмитслужби,
- – Галицька митниця Держмитслужби,
- – Дніпровська митниця Держмитслужби,
- – Енергетична митниця Держмитслужби,
- – Закарпатська митниця Держмитслужби,
- – Київська митниця Держмитслужби,
- – Координаційно-моніторингова митниця Держмитслужби,
- – Одеська митниця Держмитслужби,
- – Північна митниця Держмитслужби,
- – Подільська митниця Держмитслужби,
- – Поліська митниця Держмитслужби,
- – Слобожанська митниця Держмитслужби,
- – Східна митниця Держмитслужби,
- – Чорноморська митниця Держмитслужби.
Також у складі ДМС працюватимуть Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень і Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення.
Проте, за словами голови Державної митної служби Максима Нефьодова, вже найближчим часом і цю структуру мають оптимізувати. “Нагадаю, це проміжна структура – з 26 (митниць) робимо 16. А наступного року залишиться тільки одна. Але для цього потрібні зміни до закону, які вже зареєстровані у парламенті”.
Наразі призначено тимчасових виконувачів обов'язків голів регіональних митниць. Їхнє завдання – оновити колективи своїх підрозділів, позбувшись посадовців, за якими тягнеться “корупційний шлейф”, і набрати нових. “Це ще тільки початок побудови нового держоргану, який працюватиме для платників податків, – наголошує Максим Нефьодов, – але нам вдалося не допустити потрапляння понад 500 найбільш "сумнівних" керівників до лав нової Держмитслужби, скоротити кількість митниць із 26 до 16 і забезпечити майже непомітний для користувачів перехід від одного держоргану до іншого”.
Наразі до штату Державної митної служби перевели більше 50% працівників. У грудні цей процес триватиме. Паралельно із проведенням конкурсів на заміщення вакантних посад. По тому оголосять і конкурсні відбори “повноцінних” керівників митниць та їх заступників.
А упродовж наступного року, за словами голови ДМС, на усіх митників чекає переатестація (спільно з американським проектом INL). Мета – не лише застосувати “батіг” для співробітників (звільнення, стягнення тощо), а й знайти для них можливі “пряники” – кар’єрне зростання, матеріальне й моральне заохочення, підвищення заробітної плати. Загалом же Максим Нефьодов розраховує, що за півтора-два роки вдасться суттєво збільшити зарплату митників. Із тим, аби рядовий інспектор отримував не менше 20 тисяч гривень на місяць. Щоправда, багато користувачів соцмереж, які залишають коментарі і на особистій сторінці Нефьодова, і на сторінках “Нової митниці”, доволі скептично налаштовані щодо того, що лише завдяки підвищенню зарплат можна забезпечити очищення ДМС від корупції. Мовляв: “нормальний” митник за день ті 20 тисяч заробляє…
Источник: www.ukrinform.ua