На цей випадок Україна акумулювала близько 20 мільярдів гривень.
Експерт назвав основні шляхи для зернового коридору без Росії після того, як у країні-агресорці заявили про вихід із “зернової угоди”.
Ця тема обговорювалася в ефірі телемарафону аналітиком Центру досліджень продовольства та землекористування Київської школи економіки Павлом Мартишевим.
“Можливі два основні варіанти. Перше, це проходження по прямому маршруту одеські порти – Босфор на свій страх і ризик. На цей випадок Україна акумулювала близько 20 мільярдів гривень для додаткового страхування суден, які будуть іти по цим коридорам, які вже де-факто не є коридорами”, – зазначив експерт.
За його словами, існує і другий варіант. І він здається експерту більш обережним.
“Це перевантаження українського зерна з малих барж на середні та великі кораблі в територіальних водах Румунії або в територіальних водах Болгарії”, – зазначив аналітик.
Він додав, що варіант за номером 2 є частиною діалогу з Єврокомісією, що дозволить Україні підвищити морський експорт і зробити його не нульовим.
“Варто говорити також про Дунай: оцей морський експорт може також комбінуватися з Дунаєм. І деякі залізничні переходи через Молдову, які дозволяють завантажувати дунайський порт Джурджулешти… використовувати його потужності для завантаження українського зерна. Тобто бізнес шукає обхідні шляхи”, – сказав він.
Днями йшлося про те,що після виходу РФ із “зернової угоди” Україна везтиме своє продовольство водами НАТО. Наша країна розглядає новий маршрут для зернового коридору через територіальні води країн-членів НАТО.
Источник: www.tsn.ua